Brud zbierający się na prowadnicach najlepiej usunąć miękką szczotką bądź suchą ścierką. Szmatką powinniśmy też wycierać uszczelki przy drzwiach garażowych. Natomiast płaszcz bramy można myć wodą z dodatkiem delikatnego środka czyszczącego. To również sposób na to, by brama długo wyglądała estetycznie i nie traciła swojej barwy.
Warto też pamiętać o regularnym smarowaniu zawiasów i sprężyn. Czym smarować? Najlepiej preparatem, który poleca producent bramy. Smary mają właściwości antykorozyjne i eliminują ewentualne skrzypienie bramy. Nie można jednak smarować plastikowych elementów, takich jak rolki.
Kiedy zauważymy, że brama w czasie pracy zaczyna szarpać, najpierw sprawdźmy skrzydło bramy, rolki, linki oraz bębny i prowadnice. Jeśli skrzydło lub prowadnice są skrzywione, rolki i łożyska zużyte, albo też spadnie lub pęknie jedna z linek, wtedy brama nie będzie pracować prawidłowo. Jak to sprawdzić? Należy rozblokować bramę i podnieść ją ręcznie. Powinna przesuwać się lekko, płynnie, bez szarpania, a kiedy zatrzymamy ją w wybranej pozycji, nie powinna samoczynnie opuszczać się z impetem ani podnosić ze znacznym oporem (lub odwrotnie) - jeżeli tak się dzieje, to znaczy, że jej ciężar jest źle zbalansowany. Taka usterka może w konsekwencji spowodować uszkodzenia napędu, a dokładniej przekładni motoreduktora. Jeżeli stwierdzimy takie usterki, skontaktujmy się z serwisem firmy, która montowała naszą bramę garażową. Potrzebna bowiem będzie ingerencja fachowca, który wymieni lub wyreguluje szwankujące elementy.
Najczęściej komentowane