Skrzydło bramy uchylnej może mieć konstrukcję:
• ramową - wykonaną z drewna lub stali;
• płytową ze stali usztywnioną płaskownikami stalowymi;
Płyta pokryta jest okładziną -z profilowanej ocynkowanej blachy stalowej wykończonej poliestrem lub drewnem.
Na bocznych ścianach garażu lub w świetle otworu wjazdowego montuje się prowadnice stalowe, po których przesuwa się płytę bramy. W wielu modelach bram uchylnych prowadnice zakłada się także pod sufitem garażu. Aby brama otwierała się lekko, w górnych jej narożach montuje się teflonowe rolki.
Uwaga! Bramy uchylne wymagają drobnej konserwacji - raz na jakiś czas trzeba prowadnice posmarować smarem silikonowym w płynie. Nie należy do tego używać smaru stałego.
Bramy uchylne |
Podczas otwierania brama uchylna wsuwa się górną częścią do środka garażu, dolną zaś wysuwa się na zewnątrz.
Taką bramę można zatem zastosować tylko wtedy, gdy podjazd jest odpowiednio długi, bo samochód trzeba zatrzymywać najmniej o 1-2 m przed nią.
Brama może być zamontowana dwojako:
• w otworze - wtedy odległość między górną krawędzią otworu a sufitem powinna wynieść co najmniej 7 cm;
• za otworem, we wnętrzu garażu - tu odległość między sufitem a krawędzią otworu powinna być większa niż 10 cm.
(Fotografia tytułowa: Wiśniowski)
Najczęściej komentowane