W trakcie transportu trzeba ją chronić przed zamoczeniem i składować w pomieszczeniu suchym, przewiewnym i nienarażonym na duże zmiany temperatury.
Wilgoć wnikająca pomiędzy arkusze, np. na skutek kondensacji w wyniku zmian temperatury powietrza, może szybko doprowadzić do uszkodzenia powłok ochronnych – szczególnie spodniej warstwy – blach powlekanych.
W przypadku zaś blachy cynkowo-tytanowej i miedzianej efektem oddziaływania wilgoci będzie powstanie na ich powierzchni brzydkich plam. Wprawdzie po kilku latach od ułożenia na dachu kolor się „wyrówna”, ale dla kogoś, kto zapłacił niemałe pieniądze za takie pokrycie, to marna pociecha.
Generalnie im krócej blacha będzie przechowywana, tym lepiej. Jeśli okres składowania ma przekroczyć miesiąc, to zaleca się ułożenie arkuszy na przekładkach, a w przypadku blach zabezpieczonych folią ochronną – zerwanie jej.
Zwykle producenci nie dopuszczają składowania dłuższego niż 3 miesiące, przekroczenie tego terminu może unieważniać gwarancję.
Najczęściej komentowane